Käyttö

Goji-marjoja on äärimmäisen helppo käyttää. Napostele sellaisenaan, lisää puuroon, jogurttiin, mysliin, teehen, keittoon tai riisin joukkoon. Goji-marjat sopivat erinomaisesti myös pirtelöiden tai raakasuklaan ainesosaksi.

Lyhyesti

Kiinalaiset, mongolialaiset ja tiibetiläiset ovat viljelleet goji-marjaa viimeiset 5000 vuotta, ja perinteisessä kiinalaisessa lääketieteessä sen käyttöhistoria ulottuu aina Tang-dynastian ajoille asti (1000–1400 eaa.). Goji-marja sisältää marjaksi korkean proteiinipitoisuuden (10-14%).

Tuotetiedot

Goji on suhteellisen uusi nimi Lycium barbarum- ja Lycium chinense -nimisille kasveille, joilla on pitkä historia Itä-Aasiassa, Tiibetissä ja varsinkin Kiinassa. Goji-marjoja viljellään maailmanlaajuisesti, myös Euroopassa. Suomessa koisokasveihin kuuluva lycium barbarum tunnetaan pukinpensaana.

Suositeltu käyttömäärä: 15–45 g (kourallinen) päivässä

Säilytys: Huoneenlämmössä, ilmatiiviissä pakkauksessa, valolta suojassa.

Alkuperämaa: Kiina

Gluteeniton / maidoton / lisäaineeton /  kosher / vegaaninen

Pakkauskoot: 200 g, 600 g

Ravintoarvot
Ravintoarvot / 100 g
Energia1305 kJ / 350 kcal
Rasva2,6 g
josta tyydyttyneitä rasvahappoja0,8 g
Hiilihydraatit53,4 g
josta sokereita52,2 g
Kuidut14,0 g
Proteiini11,1 g
Suola1,9 g